black swan vs. 127 hours



black swan:
Liksom de flesta ballerinor kretsar hela Ninas liv kring ballett. Hon är en av de starkast lysande stjärnorna i New York City Ballet Company och när det blir dags att ersätta prima ballerinan Beth som huvudrollen i Svansjön står Nina på tur. Men hon får oväntad konkurrens i nykomlingen Lily som imponerar stort på regissören med sin sensualitet och passion. Allt som de två rivalerna utvecklar en skruvad vänskap blir Nina mer och mer desperat och frågan är hur långt hon är villig att pressa sig själv för sin karriär.

127 hours:
Den sanna berättelsen om äventyraren Aron Ralston som under en klättring råkar ut för en olycka och blir fastkilad i en bergsklyfta. Medan han svävar mellan hopp och uppgivenhet går han igenom sitt liv, sina framgångar, motgångar och tiden han fått spendera med de han älskar. Tankarna ger honom styrka och han fattar ett beslut: Han ska överleva.


har varit på bio o sett dessa filmer nu på bara några dagar.
i lördags var jag o såg black swan. tänkte det var en film jag bara måste se efter allt skriveri om den.
hum...måste man verkligen se den??
svar - nej, inte om man inte vill.

idag har jag varit o sett 127 hours.
tyckte den var otrolig. kan förstå att många mått dåligt av att se den.
jag själv blev lite yr o svimmel ett litet tag.
trots att det i stunder hände lite lyckades man svepas med i andra saker.

jag röstar helt klart på 127 hours!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0