oturs torsdag

torsdag den 11:e a.k.a fredagen den 13:e.
det blev en sån dag idag.
mycket gick fel.
nästan allt.
bara otur.

dagen började fint.
tv o frukost.
mys.
tog tag o storstädade mitt rum.
fint.

sen......

plumbo i duschen.
kokande vatten.
spiller på foten...aj.
börjar andas in plumboånga.
hostar o andas in mer.
uuuuffffff...

på väg till jobb.
trafikanten sanntid har hängt sig.
tar en chansning på att det kommer en trikk.
hoppar av bussen.
nej.
får stå o vänta i 15 min.
frös tills jag inte kunde känna mer kyla på kroppen.

inne på jobb.
vakten har precis börjat.
jag ska springa o kopiera upp lite papper.
paaaannnngsswwwwwissschhboooooom.
gör en dunderflygningsvurpa o slår i knät.
så ont. så ont. så ont.
tårar.
tejpar fast en ispåse på knät för o minska bulan som stiger fram.

nån timma senare.
tar bort ispåsen.
slår i mitt blåa, bulande o ömmande knä det första jag gör.
aj. aj. aj.

färdig på jobb.
springer till bussen.
missar den precis.
knät dunkar.
tårarna är nära.
nästa buss kommer om 20 min.
fryser.
det snöar.

går till bunnpris.
vill ha mat.
de har inte det jag tänkte köpa.
faaaaaaaaaaaaaan.
tårarna är nära.

allt. ALLT. ALLT. har gått fel idag.

nu ligger jag äntligen hemma i sköna sängen o hoppas jag får sova gott inatt.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0