mjukost för själen

tog meg en tur till oslo town.
bara av att få vara i staden så blir jag glad.
sov hemma hos min ena familj ute på bygdöy.
om det är någonstans jag vill bo när jag blir "vuxen" så är det platsen.
fridfullare kan det inte bli.

tog mig en helg med mina kidz.
fick vara stora sofia o allas hjälte för några dagar.

  
 fredrik . celine                 matilde

matilde har blivit min nya lilla ögonsten.
fofiiia som hon kallar mig.
hjärtat går ju nästan av när man ser på henne.
underbara lillsnuttan.


fick även vara med på ett norskt dop.
jokob blev döpt.


   jakob
 
har aldrig i hela mitt liv varit på ett tråkigare dop.
norgska kyrkan kan konsten att tråka ut minsta lilla själ.
fick iaf mitt oblat o hällde i mig mitt vin.

var så najs att få se klara, tom o jakob igen så
när kyrkan var över var jag glad igen.

back to reality.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0