dagen

en ledig dag.
satte klockan tidigt.
kollade på tv.
somnade om.
drömde vidare om det jag inte fick se.
hahaha.
tokig dröm.

sen va det upp o hoppa.
tänkte få ut mycket av en härlig dag.
gick ut o tog ett långt varv i slottis.
så skönt.

kom till pingvinerna.
hjärtat började dunka.
en gång sett en mus.
alltid en mus tänkte jag.
gick förbi med bestämda steg.
klarade mig.
pjuh.

fick se andra djur istället senare på färden.
två ekorrar leka i träden.
stod länge o tittade på de söta varelserna.

försökte fånga dem på bild men de e så snabba.
försök o se den om ni kan.



den sitter där i trädet iaf.
gick sen vidare.
stannade upp o kollade på staden.



hem o käkade en redig frukost.
kollade lite mer tv.
sen somnade jag gott.

ja det va min dag så långt.

planera inte innan du vet om du orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0