inlåst

panik.
just panik fick jag.
fixade o donade på jobbet.
fyllde på massa buntljus o hade massa papp att slänga.
svetten rann o jag gick o slängde pappen.
ok, det gick ju fint..klart!!

nej, ett pallock står kvar.
måste städa undan det med innan jag packar ihop för dagen.
går in i papprummet o ska slänga upp locket på alla pallar.
dörren är i vägen o jag puttar till den lite.
dörren stängs.
fint, nu får jag äntligen lite plats tänkte jag o får upp locket där det ska vara.
ska öppna dörren o inser att vi inte har ett handtag på insidan o dörren är låst.

panik. panik. panik.
försöker förgäves att få upp dörrjäveln men det går ju så klart inte.
kollar andra sida, utgången som pappen hämtas i.
går såklart inte att öppna de dörrarna innifrån heller.
går tillbaka o bankar på dörren till butiken
ingen hör eller reagerar.
tittar ut i hålet..inte en kund i sikte.

tankarna börjar flyga runt i huvudet på mig.
funderar på vart jag ska sova.
tänkte även på att det finns nog spindlar här inne.
panik igen.
bankar vidare på dörren.
inget händer.
en kvart kvar tills jag ska hem.

jag har slängt all papp i butiken så det e ju ingen mer som kommer att komma dit heller.
ställer mig o tittar ut genom hålet åter en gång.
efter en stund ser jag katta långt långt borta o jag börjar banka så hårt jag kan.
ser att hon reagerar så  jag börjar skrika.
hon fattar o kommer  o öppnar dörren till frihet.

stäng aldrig en dörr som inte går att öppna innifrån.

Kommentarer
Postat av: Paula

läskigt!

2008-07-25 @ 08:02:11
URL: http://www.2bme.net/seglarflickan
Postat av: bandstarter

ja ne det va inte så himla najs det.

2008-07-25 @ 20:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0