Gøy på landet

idag ska jag gå en lång tur tänkte jag.
en helt ny runda.
men efter bara några meter började jag sucka o stöna.
hur ska det gå?
bara att traska vidare.
kanske jag vänder snart tänkte jag.

  
ny fin väg i skogen... måste provas.

väl inne i skogen började jag se mig omkring.
efter ett litet tag förvandlades skogen och stigen till något helt annat.
en väg full med hinder som jag var tvungen att ta mig förbi för att komma fram.

 
 
under löven döljde sig saker man inte kunde se.
för att ta sig förbi fick jag klättra på stenmurar.
(vilket jag var tvungen till att göra för på vissa ställen gick det inte att gå
på stigen som var rena gyttjepölen täckt med löv)
 
 

hoppa över vattenhinder och ta sig förbi stora trädstammar.
hittade även lite mat på min äventyrssfärd i skogen.


harsyra...mumma.

tänk vad kul man kan ha med hjälp av lite fantasi.
efter min lilla lektur i skogen så bestämde jag mig för att gå hela varvet.
blev iaf en tur på 1h 40min...götta.


utan p3 hade jag aldrig klarat mina rundor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0